jukebox, η ποίηση στο τραγούδι

Τρίτη 24 Μαρτίου 2009

69 ~ Διονύσιος Σολωμός (1798-1857)

Ακούτε: Το χάραμα επήρα (σχεδίασμα Πρώτο
από τους Ελεύθερους Πολιορκημένους - απόσπασμα)


του Χρήστου Λεοντή
σε ποίηση Διονυσίου Σολωμού


με την Μαρία Δημητριάδη

cd: Χρήστος Λεοντής - Οι Μεγάλοι Συνθέτες και τα Τραγούδια τους / 4


«Το χάραμα επήρα
του Ήλιου το δρόμο
κρεμώντας τη λύρα
τη δίκαιη στον ώμο
κι' απ' όπου χαράζει
ως όπου βυθά,

τα μάτια μου δεν είδαν τόπον ενδοξότερον από τούτο το αλωνάκι».

Παράμερα στέκει
ο άντρας, και κλαίει'
αργά το τουφέκι
σηκώνει, και λέει:
«Σε τούτο το χέρι
τι κάνεις εσύ;
Ο εχθρός μου το ξέρει
πως μου είσαι βαρύ»

Της μάνας ω λαύρα!
τα τέκνα τριγύρου
φθαρμένα και μαύρα,
σαν ήσκιους ονείρου'
λαλεί το πουλάκι
στου πόνου τη γη,
και βρίσκει σπειράκι,
και μάννα φθονεί.


Γροικούν να ταράζη
του εχθρού τον αέρα
μιαν άλλη, που μοιάζει
τ' αντίλαλου πέρα'
και ξάφνου πετιέται
με τρόμου λαλιά'
πολληώρα γροικιέται
κι' ο κόσμος βροντά.

Αμέριμνον όντας
τ' Αράπη το στόμα
σφυρίζει, περνώντας
στου Μάρκου το χώμα'
διαβαίνει, κι' αγάλι
ξαπλώνετ' εκεί,
που εβγήκ' η μεγάλη
του Μπάιρον ψυχή.

Προβαίνει και κράζει
τα έθνη σκιασμένα.

Και ω πείνα και φρίκη!
δε σκούζει σκυλί!

Και η μέρα προβαίνει,
τα νέφια συντρίβει'
να, η νύχτα που βγαίνει,
κι' αστέρι δεν κρύβει.


μία ακόμα εκτέλεση: Νένα Βενετσάνου - από το cd: Χρήστου Λεοντή, Καντάτα Ελευθερίας, Ρήγας - Σολωμός - Μακρυγιάννης


= = = = =

update: μετά από "απαίτηση" του KostasLA:

- με την χορωδία των Φίλων Μοντέρνας Μουσικής cd: Χρήστου Λεοντή, Καντάτα Ελευθερίας

- με την Τάνια Τσανακλίδου cd: Χρήστος Λεοντής, Παραστάσεις

- με απαγγελία της Ειρήνης Παππά και την χορωδία της Πρέβεζας cd: Γιάννη Μαρκόπουλου. Oι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι

Ετικέτες ,

posted by Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ. at 24.3.09

8 Comments:

Εξαιρετική εργασία.
Συγχαρητήρια

Τρίτη, Μαρτίου 24, 2009 3:39:00 π.μ.  

Δεν είναι εργασία, χαρά είναι. Που γίνεται διπλή όταν την μοιράζεσαι...
:-)

Τετάρτη, Μαρτίου 25, 2009 10:32:00 μ.μ.  

μην ξεχναμε ομως και την εκτελεση του Ξυλουρη!!

Καλη σου μερα!!

Παρασκευή, Μαρτίου 27, 2009 2:32:00 μ.μ.  

... λοιπόν, όπως σου έλεγα, ΤimeIsOnMySide, δεν είναι εργασία, είναι χαρά.

Εκτός...

...εκτός αν έχεις απαιτητικούς ακροατές, σαν τον KostasLA. Tότε γίνεται εργασία σκληρή. :-)


Για σένα Κostas, ανεβάζω τρεις ακόμα εκτελέσεις. Αλλά με τον Ξυλούρη δεν έχω. Για δώσε τα φώτα σου... Έχει ερμηνεύσει την μελοποίηση του Λεοντή ή του Μαρκόπουλου;

.

Κυριακή, Μαρτίου 29, 2009 7:48:00 μ.μ.  

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

Τετάρτη, Απριλίου 01, 2009 2:07:00 π.μ.  

χιλια συγγνωμη Κατερινα μου..δικο μου λαθος εκ παραδρομης..

μπερδεψα τα κομματια..

ειχα στο μυαλο μου το αμεσως επομενο κομματι με κλωναριδη και ξυλουρη απο το δισκο ελευθεροι πολιορκημενοι του μαρκοπουλου,με τιτλο "ακρα του ταφου σιωπη"..

η μονη εκτελεση απο τη μελοποιηση του μαρκοπουλου ειναι αυτη με ειρηνη παππα και χορωδια!!

Πέμπτη, Απριλίου 02, 2009 3:16:00 π.μ.  

Καμμία κατανόηση Κώστα!

Τώρα πια έχω ξεχάσει όλες τις άλλες εκτελέσεις και - φαντάσου - η μόνη που "ακούω" είναι αυτή με τη φωνή του Ξυλούρη. Πώς γίνεται αυτό;

(άσε που νομίζω ότι πρέπει να υπάρχει... σε κανέναν προσωπικό του δίσκο, ίσως;)

Σάββατο, Απριλίου 04, 2009 9:03:00 π.μ.  

κι εγω ειμαι σιγουρος πως καπου το ειχα ακουσει απο ξυλουρη..αλλα δεν ξερω που..ισως σε καποιο αφιερωμα στο Νικο Ξυλουρη απο βιντεοσκοπημενη συναυλια..

οπως και να χει..
περασα να σου πω,πως σε εχω προσκαλεσει να παιξεις σε ενα μουσικο μπλογκοπαιχνιδο,αν θελεις..

για περισσοτερες πληροφοριες περνα απο το μπλογκοσπιτο μου!!

καλο μας βραδυ!!

Κυριακή, Απριλίου 05, 2009 1:19:00 π.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home